×

Family Office diensten

Liefdadigheid & Filantropie

Family Office diensten

Liefdadigheid & Filantropie


Liefdadigheid en filantropie is allang niet meer zo maar wat weg geven. Steeds meer vermogenden wenden niet alleen hun middelen maar ook hun visie, hun kennis en ervaring, hun netwerk, hun energie en hun onderhandelingsvaardigheden aan om als impact-belegger met hun wealth-with-excitement goed te doen, rendement en het verschil te maken.

Wij ondersteunen de klant met het redigeren van de Liefdadigheid & Filantropie governance, het selectieproces, de structurering, de tax-planning, het meten van het effect en alles wat hierbij van waarde kan zijn. 

Governance

We zien dat filantropie zich snel ontwikkelt. In de VS, Rusland maar ook in Europa en hier bij ons in eigen land. Wat voor betekenis geeft de klant aan “Wealth-with-excitement”. Heeft hij behoefte om Liefdadigheid & Filantropie te integreren binnen een family office met een eigen stichting. De ambitie om zelf programma’s te ontwikkelen. Die ook voor zijn onderneming of voor beeldvorming dienstig kunnen zijn. Of wat de klant uitsluitend in alle anonimiteit of low key wil doen uitvoeren. Zoekt hij juist de samenwerking op. Hoe selecteert hij de goede doelen. Wenst hij de in de governance documentatie geformuleerde gedeelde familie waarden, doelstellingen en jongere generatie ook bij selectie en uitvoering van Liefdadigheid & Filantropie te betrekken. Wat voor structuren en fiscale voorwaarden streeft  de klant na bij het geven van betekenis. 

Efficiënt en meetbaar

De klant kan ervoor kiezen om de gerichte Liefdadigheid & Filantropie efficiënt en meetbaar te maken. Door bijvoorbeeld zijn bestuurs- en/of toezicht ervaring aan te wenden. Met board governance en counseling. Wij ondersteunen met het bij elkaar brengen van de familie en goede doelen projecten. Begeleiden fondsenwerving. Wij kunnen de administratie ordentelijk voor de klant voeren en de publicaties en verslagen redigeren, samenstellen en publiceren. De communicatie en de marketing orkestreren. Hoe voorkomt de klant miscommunicatie en misverstanden bij het goede wat hij wil doen. Hoe voorkomt hij een wij/zij mentaliteit vanwege verschillende met elkaar strijdende belangstellingen en prioriteiten binnen de familie en de daarmee gepaard gaande emoties.