Onze website op jouw voorkeuren in richten.
Zo kun je gemakkelijk navigeren en zijn relevante pagina’s sneller vindbaar.
Deze verklaring geeft informatie over hoe ons kantoor omgaat met persoonsgegevens die in het kader van de werkzaamheden en dienstverlening worden verwerkt.
Ons kantoor vraagt je persoonsgegevens alleen op voor de volgende doelen:
Je gegevens worden niet zonder je toestemming voor andere doelen verwerkt.
Persoonsgegevens worden opgevraagd voor het opmaken van een notariële akte of voor het uitvoeren van een andere opdracht.
Als ons kantoor een notariële akte opmaakt met je persoonsgegevens, moet de notaris zich aan wettelijke regels houden. Deze hebben invloed op de verwerking van persoonsgegevens:
Voor de overige verwerkingen van persoonsgegevens door ons kantoor geldt dat wij persoonsgegevens verwerken die noodzakelijk zijn ten behoeve van de met je overeengekomen dienstverlening, waaronder het verzenden van documenten en declaraties van werkzaamheden. Ten behoeve van deze dienstverlening vragen wij met je toestemming de benodigde gegevens op. Welke gegevens dit zijn, hangt af van de overeengekomen dienst. Deze persoonsgegevens kunnen zijn: je NAW-gegevens, je geslacht, je Burgerservicenummer (BSN) en overige gegevens die op je identiteitsbewijs staan, je geboortedatum en geboorteplaats, je burgerlijke staat, de persoonsgegevens van je gezins- of familieleden. Soms geldt ook hier een wettelijke verplichting om je te identificeren en je gegevens te controleren, zoals bij het legaliseren van je handtekening.
Als ons kantoor persoonsgegevens van je verwerkt, die wij niet van jouzelf hebben verkregen, dan zal dat altijd gebeuren in het kader van de ons verstrekte opdracht. De bron van die gegevens zal dan één van de volgende zijn:
Ons kantoor geeft je persoonsgegevens alleen aan anderen (derde partijen) door als dat wettelijk verplicht is of als dat noodzakelijk is om de werkzaamheden uit te kunnen voeren.
Ons kantoor verstrekt op basis van wettelijke grondslag, afhankelijk van welke akte wij voor je hebben opgesteld, persoonsgegevens aan de volgende ontvangers: het Kadaster, het Centraal Testamenten Register (CTR), de Belastingdienst, de Kamer van Koophandel en andere registerhouders. Om onze diensten te kunnen verlenen, werkt ons kantoor samen met softwareleveranciers en andere derden. Deze softwareleveranciers en derden zijn gehouden aan privacywetgeving en hebben hieromtrent een verwerkersovereenkomst met ons kantoor gesloten.
Slechts na je toestemming worden documenten waarin je gegevens staan vermeld verstrekt aan derden zoals het Centraal Levenstestamentregister (CLTR), je makelaar, je financieel en/of hypotheekadviseur of je accountant.
Persoonsgegevens worden door ons kantoor niet doorgegeven buiten de EU of aan een internationale organisatie.
Je persoonsgegevens worden door ons kantoor niet langer bewaard dan nodig voor het doel waarvoor zij zijn verzameld: voor het uitvoeren van overeenkomsten (denk aan verjaringstermijnen), voor het uitoefenen van wettelijke taken en het nakomen van wettelijke verplichtingen. Bewaartermijnen uit wettelijke bepalingen zoals de Wet op het notarisambt en de Archiefwet zijn van toepassing. Daarnaast kan er een gerechtvaardigd belang aanwezig zijn waarom je gegevens langer worden bewaard. Notariële akten worden eeuwig bewaard.
Wij hechten sterk aan de bescherming van je gegevens en daarom nemen wij passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging te voorkomen. Als je van mening bent dat je gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op.
Wanneer je persoonsgegevens door ons kantoor worden verwerkt, kun je op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming een beroep doen op onderstaande rechten. Deze rechten kun je inroepen door een aangetekende brief te sturen aan de in deze verordening beschreven functionaris voor gegevensbescherming. Voor wij je aanvraag inwilligen, zullen wij je eerst identificeren aan de hand van een geldig identiteitsbewijs.
Je kunt altijd opvragen welke persoonsgegevens ons kantoor verwerkt, voor welk doel dat is en hoe lang deze bewaard worden. Mogelijk is er een wettelijke grondslag waardoor we niet op je verzoek in kunnen gaan. Wij zullen dat beoordelen en je hierover informeren.
Wanneer je meent dat bepaalde gegevens niet correct zijn verwerkt, heb je recht rectificatie van deze gegevens te vragen. Als dit gaat om gegevens in een gepasseerde notariële akte, is dat niet mogelijk en zal een nieuwe akte moeten worden opgesteld als aanvulling op de onjuiste akte.
Wanneer je wilt dat je persoonsgegevens worden verwijderd, kun je hiervoor een verzoek indienen. Staan de gegevens in een notariële akte, dan mag de notaris deze niet verwijderen.
Wanneer je de verwerking van persoonsgegevens door ons kantoor wilt beperken (in afwachting van door je gevraagde rectificatie van je persoonsgegevens, gemaakt bezwaar tegen verwerking of omdat je juist niet wilt dat gegevens worden verwijderd ondanks dat de verwerking onrechtmatig is) kun je hiervoor een verzoek indienen.
Wanneer je persoonsgegevens niet worden verwerkt voor een notariële akte en je de persoonsgegevens wil overdragen naar een andere dienstverlener kun je hiervoor een verzoek indienen. Een dergelijke overdracht is overigens niet altijd mogelijk, aangezien wettelijke notariële plichten zich hiertegen kunnen verzetten.
Als wij je gegevens gebruiken voor direct marketing kun je bezwaar maken tegen deze verwerking.
Mocht je vragen hebben omtrent je persoonsgegevens of je rechten bij de verwerking van je persoonsgegevens, dan kun je contact opnemen met: mr. G.H.H.J. (Geert) Janssen MRE MBA.
Ons kantoor stelt alles in het werk om te voldoen aan je rechten op basis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het kan echter voorkomen dat deze rechten in conflict zijn met andere wettelijke bepalingen zoals de Wet op het notarisambt. Mocht de notaris om die reden niet aan één van de genoemde verzoeken kunnen voldoen, dan word je hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld.
Wanneer je klachten hebt over de verwerking van persoonsgegevens door ons kantoor dan horen wij dit graag via klachten@maesnotarissen.nl. Je hebt ook het recht een klacht in te dienen bij de toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Hiervoor kun je terecht op de website www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
Om je een persoonlijke ervaring te bieden en onze website te verbeteren, plaatsen wij cookies.
Wij laten je graag een goede website zien, afgestemd op jouw voorkeuren. Daarnaast zouden wij voor jou onze boodschappen op externe websites en aanbiedingen via social media op maat willen maken. Wil jij dit ook? Zet dan de onderstaande onderdelen op 'Aan'. Hiermee geeft je ons toestemming om jou door middel van het gebruik van cookies en andere technieken een persoonlijke ervaring te bieden.
Zo kun je gemakkelijk navigeren en zijn relevante pagina’s sneller vindbaar.
Je krijgt hierdoor alleen boodschappen over producten die voor jou interessant zijn.
Dan zie je alleen advertenties die voor jou relevant zijn.
Jouw keuze is altijd te wijzigen via onze privacy instellingen
Wij zijn er voor jou. We willen graag met je nagaan hoe wij jou, je dierbaren of je onderneming zo goed mogelijk kunnen helpen. Bij momenten die er werkelijk toe doen in het leven. Zowel zakelijk als privé. En waarmee wij ook nog eens veel geld voor jou en de jouwen kunnen verdienen wat anders mogelijk naar 's Rijks schatkist zou gaan.
Bel ons voor een kennismakingsgesprek. Zo'n telefonisch kennismakingsgesprek is altijd kosteloos en vrijblijvend. We nemen je dan graag en in alle rust bij de hand. Afhankelijk van wat uit ons gesprek volgt, zullen wij je vervolgens per e-mail een opdrachtbevestiging of ter beoordeling een overeenkomst van opdracht (met een offerte) aanreiken. In die overeenkomst beschrijven wij de verlangde dienst en onze voorwaarden op basis waarvan wij de opdracht voor je kunnen uitvoeren. Zodat je precies weet waar je aan toe bent en we met elkaar verrassingen kunnen voorkomen. Daarna ontvang je van ons in de regel een digitale vragenlijst. Zodra je die hebt ingevuld, kunnen wij je situatie goed beoordelen en zijn wij in staat gericht te adviseren. Vervolgens ontwerpen we de akten, reiken je die ter beoordeling in concept aan en lichten toe. Efficiënt en degelijk. Daarna volgt de passeerafspraak met de notaris die alles nog een keer goed met je doorneemt voordat je tekent. Tenslotte werken we het dossier netjes voor je af en nodigen wij je uit voor deelname aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Dat houdt ons scherp.
Dus pak die telefoon of laat hieronder je gegevens bij ons achter. Wij nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met je op. Met ons chatten kan natuurlijk ook. Wij zijn er voor jou!