Onze website op jouw voorkeuren in richten.
Zo kun je gemakkelijk navigeren en zijn relevante pagina’s sneller vindbaar.
‘Als we niet blijven spelen, zijn we niet helemaal wie we zijn. Dus blijf spelen, durf tegendraads te handelen en draai negatieve oordelen om. Echte verbinding ontstaat pas als iedereen zichzelf kan zijn en op de goede plek staat’. Dit zei filosoof Lammert Kamphuis vrijdag 8 oktober op het jaarcongres van de KNB in Ahoy Rotterdam. Dat had dit jaar als thema ‘Ken je klant, begin bij jezelf’.
Het congres richtte zich dit jaar op zelfkennis, de ontwikkeling van competenties en vaardigheden, maar ook marketing en strategieontwikkeling kwamen aan bod. Kortom: alles wat een futureprof moet weten om futureproof te zijn én te blijven. Zangeres Berget Lewis verzorgde een spetterende opening. Annerie Ploumen, voorzitter van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB): ‘De maatschappij en de klant verandert. Wij moeten mee veranderen én klantgerichter worden. Neem mee wat je hier leert’, adviseerde zij de (kandidaat-)notarissen.
Workshops
Ruim 750 leden kwamen op het congres af. Nog eens 225 deden online mee. In de middag konden de deelnemers in 2 rondes kiezen uit 12 verschillende workshops en masterclasses, die te maken hadden met reflecteren, bewustwording en communiceren. Zo vertelde visueel trainer Mahana Tuimaka hoe je effectiever kunt communiceren met mensen om je heen. Namelijk door beeldtaal toe te passen. Zij leerde de aanwezigen dat iedereen kan tekenen. Daphne Feller nam de aanwezigen mee op reis van het brein naar het hart en leerde hoe je je verstand en je gevoel met elkaar in verbinding kunt brengen.
Bloei
Aan het eind van de middagdag haalde muzikant Merlijn Twaalfhoven de (kandidaat-)notarissen uit hun comfortzone door ze te laten zingen. Ondernemer Elske Doets verzorgde de afsluiting. Zij gunde de deelnemers veel ‘bloei’. ‘Wordt vooral ondernemer. Wees niet bang. Het brengt je zoveel. Vindt het gat in de maatschappij, niet het gat in de markt.’