×

Werkgeluk

Wij willen onze medewerkers een uitdagende en stimulerende werkomgeving bieden. Waar zij zich prettig en veilig voelen. Zijn loyaal en solidair. Staan voor elkaar. Zijn goed voor elkaar. Wij zijn ervan overtuigd dat onze organisatie er beter van wordt als er mensen met uiteenlopende achtergronden werkzaam zijn. Wij werven, behouden en promoten actief een diverse groep van medewerkers binnen ons kantoor omdat wij geloven in kwaliteit, ongeacht ras, geslacht, nationaliteit, godsdienst of seksuele geaardheid. Wij streven daarmee een stimulerende werkomgeving na. Een werkomgeving die zich kenmerkt door diversiteit, inclusiviteit en gelijke kansen. Wij hechten aan kennisontwikkeling en kennisdeling. Dagen elkaar onderling graag uit. Blijven voortdurend met elkaar in gesprek en hebben periodiek teamoverleg en een intern opleidingsprogramma.

Werkgeluk

KENNISONTWIKKELING EN VAARDIGHEDENTRAINING


Ons opleidingsprogramma richt zich niet alleen op verbetering van juridische kennis en notariële beroepsregels, maar ook op professionele en sociale vaardigheden om een klantgerichte en uitstekend presterende werkomgeving te blijven creëren.

De juridische vaardigheden van onze medewerkers worden aangescherpt door:

  • Deelname aan interne kennisoverdracht bijeenkomsten
  • Deelname aan externe opleidingsprogramma's
  • Financiële steun voor individuele externe training
  • Online toegang tot juridische bronnen
  • Detacheringsprogramma's waardoor wij nog beter begrip krijgen van de doelstellingen en werkwijze van sommige van onze zakelijke klanten

De professionele en sociale vaardigheden van onze medewerkers worden aangescherpt door het aanbieden van trainingsprogramma's op het gebied van: 

  • IT (Microsoft office, Notarisdossier, Twinfield, WorkCompass en Nextens) verzorgt door onze leveranciers
  • Time management, financieel management, client care
  • Sociale media

Werkgeluk

Visitekaartje


Wij proberen nog meer kleur en swung te geven aan het werkzame leven bij ons op kantoor. Werken bij MAES notarissen stelt je in staat om, na het gedegen opleidings- en trainingstraject, betrekkelijk rap zelfstandig dossiers te behandelen en klantcontact te hebben. De inzet is dat zodra jij er echt klaar voor bent, ook jij het visitekaartje van ons kantoor kunt zijn.

Werkgeluk

Werkplekken


De inrichting van de werkplekken is bij ons afgestemd op de gebruiker en de te verrichten werkzaamheden. Wij hebben gekozen voor de ergonomische bureaustoel Aeron van Herman Miller vanwege het comfort en de ondersteuning die ze de gebruiker biedt. Bureau's zijn elektronisch in hoogte verstelbaar, zodat er ook staand gewerkt kan worden. Wij hebben klimaatbeheersing op kantoor zodat we het hoofd het hele jaar door koel weten te houden.

Werkgeluk

Communicatie


De meeste medewerkers hebben gekozen voor een dubbele schermen set-up. Daardoor hebben zij beter overzicht, kunnen ze sneller schakelen en efficiënter werken. 

Voor telefonie werken wij met het telefonie platform Wildix OneSpace, dat gekoppeld is aan Notarisdossier, ons CRM pakket, zodat wij vanuit het dossier via ons scherm met één druk op de knop kunnen bellen, beeldbellen, chatten en taken - zoals terugbelverzoeken - snel kunnen opvolgen. De medewerkers beschikken over een headset zodat ze heel praktisch het toetsenbord optimaal kunnen bedienen, zich kunnen verplaatsen of gefaciliteerd kunnen ijsberen, terwijl ze ondertussen met je in gesprek kunnen blijven. 

Wij hebben met ons team de "Wij zijn MAES notarissen whats-app groep", zodat wij elkaar ook buiten kantoortijden snel en gemakkelijk in voorkomende gevallen kunnen weten te vinden voor belangrijke berichten en ieders te delen wel en wee.   

Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers goed op hun (privé-)smartphone bereikbaar zijn, ook voor de oppas, school, buitenschoolse opvang, schoolgaande kinderen of voor in geval van nood en willen overigens zoveel mogelijk voorkomen dat de combinatie werk en zorg als onnodig stressverhogend door hen kan worden ervaren. Wij zijn er natuurlijk alert op dat de kwaliteit van onze dienstverlening niet wordt gehinderd door overmatig privégebruik van smartphones gedurende werktijden, maar iedereen neemt bij ons, ook in dat opzicht, zijn verantwoordelijkheid. 

Werkgeluk

Arbeidsvoorwaardenpakket


Bij ons maak jij het verschil. Getoonde inzet moet beloond worden. We willen onze medewerkers daarom aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden bieden, met oog voor de toekomst, persoonlijke ontwikkeling en met ruimte voor flexibiliteit. Een moderne set arbeidsvoorwaarden die uitstekend aansluit bij onze identiteit als notariskantoor met het adagium "Goed voor elkaar" en de markt waarin wij opereren. Wat tref je aan in ons arbeidsvoorwaardenpakket?

Salaris
Bij MAES notarissen vinden wij dat jouw salaris zowel intern als extern eerlijk en gelijkwaardig moet zijn. We bieden daarom een competitief salaris voor al onze rollen, waarbij wij altijd streven naar een evenredige en transparante beloning binnen alle talentgroepen. Hierdoor kunnen we samen gemotiveerd bouwen aan de toekomst van ons kantoor. Voor de salarisschalen verlaten wij ons daarbij in beginsel op de benchmark van onze accountant ETL-BNA, die de sector van binnen en van buiten heel goed kent. We beogen daarnaast met de andere arbeidsvoorwaarden van het pakket het verschil te maken.  

Een goede balans tussen werk en privé
Zo vinden wij het belangrijk dat je keuzes kunt maken op welke manier jij invulling geeft aan de combinatie van je werk en privéleven. In iedere levensfase.

Wij bieden je:

  1. Verschillende mogelijkheden om een langere periode verlof op te nemen; bijzonder verlof, kortdurend zorgverlof, calamiteitenverlof en langdurend onbetaald zorgverlof.
  2. Begeleiding bij verzuim, ondersteuning bij preventie en coaching en begeleiding ten aanzien van inzetbaarheid via Zorg van de Zaak. 
  3. Medewerkers die een dienstverband van meer dan 24 uur per week hebben, mogen op voorwaarden ook een aantal dagen op basis van een thuiswerkovereenkomst vanuit huis werken, mits de kwaliteit van de dienstverlening en de klanttevredenheid er niet minder van wordt.  
  4. Om de doorstroom van vrouwen binnen onze organisatie te ondersteunen in lijn met onze strategische ambities om de arbeidsparticipatie van vrouwen te verhogen, financieren we een deel van de kinderopvang voor fulltime werkende moeders (met een arbeidscontract van 37,5 uur of meer). Hiermee biedt MAES notarissen een maatregel die passend en noodzakelijk is om mogelijke knelpunten voor vrouwen weg te nemen. 
  5. Daarnaast heb je op algemeen erkende feestdagen recht op een vrije dag. Wil je Goede Vrijdag, Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag verruilen om een andere religieuze feestdag vrij te zijn, bijvoorbeeld Eid Al Fitr? Dat kan!                                                                                                        
Groei en kennis
Jouw ontwikkeling helpt ons om te groeien. Wij geloven dat de ontwikkeling van onze medewerkers cruciaal is voor het succes van onze organisatie.

We hebben verschillende kennisontwikkelings- en kennisdelingsprogramma's zodat jij je kunt ontwikkelen binnen (of buiten) je specialisme. Denk aan de MAES Academy en de door de KNB geaccrediteerde cursusmodules van de Praktijkgenerator.

Of je nu net van de universiteit of hbo komt, een ervaren medewerker bent of als student-stagiaire bij ons start: het kennisontwikkelings- en kennisdelingsprogramma aanbod geldt voor iedereen.

Daarnaast kunnen medewerkers in aanmerking komen voor het volgen van een externe opleiding; zoals de verplichte beroepsopleiding en de modules van de gecertificeerde klerkenopleiding. De kosten van die opleiding worden gedragen door kantoor en de medewerker krijgt een aantal studiedagen van kantoor aangeboden. 

Pensioen
We bieden je niet alleen arbeidsvoorwaarden die je nu goed uit komen, we denken ook aan later voor als je niet meer bij ons werkt. Iedere maand stelt MAES notarissen voor jou een pensioenpremie beschikbaar. Daarmee bouw je een inkomen op voor later. Hoeveel inkomen precies? Dat is nu nog niet bekend. De hoogte van de premie is wel bekend. Die hangt af van je salaris, je leeftijd en of je fulltime of parttime werkt.    

Facilities en accommodatie
Kantoor heeft geïnvesteerd in beter en ARBO-proof meubilair. Zoals de Herman Miller Aeron Classic bureaustoel en  elektrisch in hoogte verstelbare bureaus met scheidingspanelen voor meer privacy, comfort en geluidsdemping. Ons kantoor is  ingericht op een wijze die aansluit bij onze identiteit, onze waarden en ons programma van wensen. Ons kantoor wordt dagelijks door een professioneel bedrijf gereinigd. Wij hebben air-conditioning zodat het binnenklimaat steeds aangenaam is en hebben de ventilatie op orde.

Food & Beverage
Wij maken dankbaar gebruik van de Jura koffiemachine die ons espresso's, cappuccino's en latte macchiato's schenkt.  We bieden onze medewerkers ook een assortiment aan theesoorten en onbeperkt gefilterd en gekoeld water aan. Plat en sparkling. Er is daarnaast altijd gratis vers fruit beschikbaar voor wie wilt. We bieden daarenboven voor wie daar prijs op stelt gratis vitaminesupplementen aan. En omdat we het toch niet kunnen laten, hebben we altijd chocolade in huis. Van Tony Chocolonely. Dat dan weer wel. Want als we dan toch toegeven aan onze guilty pleasure, dan doen we het maar gelijk met 100% slaafvrije chocolade om je vingers bij af te likken. 

Kortingsregeling
Medewerkers met een vast contract bieden wij een korting van 40% op het notarieel honorarium voor notariële diensten op het gebied van Huis & Hypotheek en Familie & Relatie voor zichzelf en zijn of haar partner en - indien zij met hun ouders wonen - voor zijn of haar ouders.  

Attentie
Regelmatig geven wij spontaan uiting aan onze waardering. Met een voucher, een cadeau- of theater-bon. Met iets lekkers bij de thee en koffie. Een kantoorontbijt, een lunch bij een pannenkoekenhuis op het terras of een borrel met diner in een eetcafé. En in december met een kerstgeschenk, bijvoorbeeld de luxe advent kalender van Rituals, die hier vorig jaar met veel enthousiasme is ontvangen.

Thuiswerken
Indien het een medewerker contractueel is toegestaan om ook vanuit huis te werken, kan hij op basis van een thuiswerkovereenkomst van kantoor budget krijgen om de thuiswerkplek goed in te richten.

Microsoft Surface Pro laptop én tablet
Medewerkers met een vast contract bieden wij het gebruik van een Microsoft Surface Pro,  zodat je ook indien dienstig buiten kantoor over data en onze systemen kunt beschikken en je ook kunt beeldbellen. De surface is een laptop én tablet met een touchscreen.

Hellorider | fiets lease
MAES notarissen hecht er als maatschappelijk verantwoord ondernemer in het kader van haar MVO-beleid waarde aan dat haar medewerkers een duurzame invulling geven aan mobiliteit. Om die reden moedigt MAES notarissen het gebruik van een fiets door medewerkers aan om samen als kantoor duurzamer en vitaler te worden. MAES notarissen biedt je deze fietsleaseregeling aan, waarmee de fiets van de zaak terug is van weggeweest. MAES notarissen is daartoe een samenwerking aangegaan met Hellorider voor het leasen van (elektrische) fietsen. Hellorider heeft een landelijk dekkend netwerk van aangesloten fietsendealers en een volledig digitaal platform waar je de vrijheid hebt om bijna elk merk fiets uit te zoeken. Van E-bike tot bakfiets, racefiets, speed-pedelec en meer.

Aanbrengbonus
Indien een medewerker een nieuwe kantoorgenoot aanbrengt en deze nieuwe medewerker aanvaardt na een periode van een jaar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur, dan komt die medewerker in aanmerking voor een bruto aanbrengbonus van € 1.500.  

Innovatiebonus
Indien een medewerker werkgever een innovatieplan aanreikt dat wordt geïmplementeerd en dat tot een meetbare besparing of opbrengst leidt, dan komt die medewerker in aanmerking voor een bruto innovatiebonus van € 2.500 of meer.  

Abonnement health club
Medewerkers in dienst buiten de proeftijd met een vast contract, komen in aanmerking van een door GoHealth clubs in samenwerking met MAES notarissen op maat gemaakt aanbod om onder deskundige begeleiding te werken aan een betere leefstijl, een sterker lichaam en een frissere geest. 

Gratificatie   
Een werknemer heeft bij ons géén recht op andere vergoedingen dan het salaris noch op een aandeel in de winst. Kantoor is echter voornemens, wanneer het kantoorresultaat zulks toelaat, om jaarlijks afhankelijk van de winst een extra-uitkering (gratificatie) te blijven verstrekken. Dat is achterliggende jaren ook steeds gebeurd. Indien een dergelijke uitkering plaatsvindt, kunnen daaraan geen rechten worden ontleend voor een volgend jaar en/of jaren. Een eventuele gratificatie uitkering is bij ons afhankelijk gemaakt van de gehele teamprestatie, maar ook van de individuele prestatie, bijdrage of inzet en varieert van € 0 tot bedragen met vijf cijfers. 

Jouw individuele, flexibele en persoonlijke wensen
Misschien heb jij helemaal geen behoefte aan één of meer van de hiervoor genoemde arbeidsvoorwaarden van het pakket, maar wil jij liever iets anders. Iets dat past bij jouw persoonlijke situatie én bij de strategie en de waarden van kantoor. Laten we dan met elkaar nagaan of en in hoeverre wij aan dat verlangen tegemoet kunnen komen.  

Employee performance management
Wij willen voorkomen dat medewerkers zich aan hun lot overgelaten voelen en te weinig begeleiding, coaching en sturing krijgen om hun performance te verbeteren. Wij kunnen elkaar versterken. Wij bieden medewerkers hulp bij het begrijpen van de gekozen strategie, het vaststellen van hun eigen doelen en het bereiken van die doelen. Die hulp noemen we employee performance management. Een soort van coaching. Wij  maken daarbij gebruik van de dienstverlening van WorkCompass. Het doel is om uiteindelijk zoveel mogelijk autonomie bij de werknemer te leggen, zodat die met plezier nog meer doelgedreven en niet taakgedreven kan acteren. 

Gemak en comfort
Wij zitten op steenworpafstand van winkels zoals HEMA, Albert Heijn, Action, Vitaminstore, Blokker, H&M, T-Mobile, Etos, Thuiszorgwinkel, bloemisterijen en delicatessenwinkels. Er zijn tal van horecagelegenheden in de omgeving, waaronder goede lunchzaken, restaurants, take-aways en ook de bezorgers van Deliveroo, Uber eats en Thuisbezorgd weten ons te vinden. Op loopafstand van kantoor zijn een stomerij, een strijkservice, alsmede een kleding- en schoenreparatiebedrijf gevestigd. Onze Hospitality Desk kan voor onze medewerkers zo gewenst brengen en halen. Online privé bestellingen voor onze medewerkers kunnen bij ons op kantoor bij onze Hospitality Desk bezorgd worden.

Werkgeluk

Menselijke maat


We hanteren de menselijke maat. Laten ons niet leiden door spreadsheetmanagement maar tonen ons onderling oprecht betrokken bij elkaar. Ondersteunen en helpen elkaar waar nodig of gewenst. Wij kennen weinig verloop. Onze ervaren medewerkers hebben veelal een langjarig dienstverband en tonen zich trouw en loyaal. Tegelijkertijd weet nieuwe aanwas zich steeds gemakkelijk in te bedden. Daar prijzen wij ons heel erg gelukkig mee.